יום שישי, 6 בינואר 2012

אתגר רשת מס' 2 - הרכב הכנסת ה-18

אתגר רשת מס' 2 – הרכב הכנסת ה-18

א.      רונית תירוש
חברת "קדימה" – קדנציה שלישית.
רונית אינה חברה ולא משמשת כשר בקואליציה בכנסת ה-18
רונית היא אשת חינוך, תרבות וספורט ושימשה כמנכ"לית משרד החינוך והספורט.
רונית חברה בוודות החינוך ויוזמת חוקים שונים: הקטנת כיתות א'+ב', חינוך חובה עד סיום י"ב ומניעת נשירה, הבטחת הסעות לתלמידים וכ"ו. בנוסף היא חברה גם בוועדת הכספים ומחוקקת חוקים בעניין. רונית משמשת כאוזן קשבת לאזרחים רבים ומבטיחה לפעול ולתקן עוולות בחברה. היא מנסה לקדם שוויון לנשים בחברות הציבוריות.
מתוך הכתבה :איזו תלמידה הייתה רונית תירוש? מצאתי חיבורים רבים לאני המאמין של כמורה. רונית מציינת שהמורות שלימדו אותה גרמו לה להשראה כי היה בהן שילוב בין הומניות והבנה לצרכים של בני הנוער ומצד שני לא ויתרו על הדרישות הלימודיות. האיזון הזה משמעותי וחשוב. אנו חיים בעידן שבו ההשגיות והתחרותיות היא ללא פשרה ולפעמים מזניחים את הערכים. החשוב ביותר הוא להיות בן אדם. יש לעצב את האישיות, להטמיע ערכים, להבין שאנו ערבים זה לזה, להיות רגישים לזולת ולתת מעצמנו למען אחרים ולהתנדב. מכיוון שתקופת בית הספר היא חממה כדאי לשלב בין השקעה בלימודים לבין הפנמת ערכים שהמורים מנסים ומשתדלים להעניק לתלמידים.
אדם שמודע לערכים שלו, אדם שהוא חלק מקולקטיב יגדל להיות אזרח אכפתי ותורם לחברה שבתוכה הוא חי.
איזו תלמידה הייתה רונית תירוש?
במסגרת תחרות "המורה של המדינה" תפסנו לשיחה קצרה את חברת הכנסת רונית תירוש, אשת חינוך, שבעברה היתה מורה לערבית, מנהלת בית ספר עירוני ט', אחראית על מנהל החינוך בעיריית ת"א-יפו ומנכ”לית משרד החינוך
פורסם
03.01.10, 10:34
מי היה/עודנו המורה הכי הכי שלך ומדוע?
היו לי שתי מורות מאוד משמעותיות שהשפיעו על חיי. ביסודי חוה דודקביץ' ובתיכון רוחמה זיו שמעבר להיותה מחנכת הכיתה היתה גם מורתי לספרות.

מה למדת מהן?
שאבתי משתיהן השראה, הן היו מורות מצוינות שגרמו לי לרצות ללמוד. רוחמה, כיוונה את דרכי בחיים ובעקבותיה החלטתי גם אני להיות מורה בישראל. היא הצליחה לשלב המון הומאניות והבנה לצרכים שלנו כבני נוער בעידן נוקשה שבו ההישגיות ותחרותיות ללא פשרות עם משמעת כפייתית היו הנורמה. היא גרמה לנו לאהוב את החומרים שלימדה. ראיתי אותה כמודל והיא עשתה לי חשק ואתגרה אותי לעשות את התפקיד לא פחות טוב ממנה ואני מקווה שהצלחתי.

האם היית תלמידה טובה?
בהחלט. הייתי תלמידה טובה ובהמשך הייתי אפילו תלמידה מצוינת. ככל שהבנתי יותר את חשיבות הלמידה, הקדשתי יותר והשקעתי יותר.

כיצד החוויות הלימודיות שעברת בבית הספר תרמו לך?
היה לי מנהל בהחלט בעל שיעור קומה והיה הרבה מה ללמוד ממנו אבל סגנון הניהול הנוקשה שלו, כפי שהיה נהוג באותם הימים, היה ממש מפחיד. דרשו מאיתנו משמעת, אבל הדרכים בהן דרשו אתה מאיתנו היו לא מקובלות עלי. דווקא הוא גרם לי להבטיח לעצמי שכשאגדל, לא אהיה נוקשה כמוהו. בהמשך דרכי, כאשר כיוונתי את עצמי לתפקידי ניהול, אתגרתי את עצמי עם הבטחה שאני אקבל משמעת מתוך כבוד ולא אשליט אותה מתוך פחד.

מה החוויה השמחה ביותר שיש לך מבית הספר?
חברת הילדים, הטיולים המשותפים, הליכה להצגות וכל הפעילות הבלתי פורמאליות שהעשירו את חיי החברה שלי, הפעילויות הפורמאליות, אני חייבת לומר, בימים ההם היו פחות כייפיות.

מה המסר שלך לתלמידים בהווה?
קודם כל תהיו בני אדם. שנית תלמדו טוב ותשיגו ציונים טובים כי הרבה יותר קל ללמוד את זה עוד בצעירותכם. כשגדלים קשה הרבה יותר ללמוד להיות רציניים כשהתנאים עוד נוחים והסביבה סבלנית כלפיכם (יותר ממה שהיא תהיה אחר כך במהלך החיים). כדאי להשתמש בפלטפורמה הזו ולהשתמש בלימודים להצלחה שלכם כי אי אפשר להתקדם בחיים בלי תעודות, בלי ידע נרכש ובלי הישגים.

אבל פתחתי בנקודה של להיות בן אדם, לימודים או תעודת בגרות, במקרה הפחות טוב, אפשר להשלים אחר כך, אבל עיצוב האישיות, הטמעה של ערכים, להבין שאנו ערבים אחד לשני, להיות רגיש לזולת וכן לתת מעצמך למען אחרים ולהתנדב, בעניין הזה חשוב מאוד ללמוד להיות בן אדם מוקדם ככל האפשר ותקופת בית הספר היא תקופה ראויה ונכונה גם להשקיע בלימודים וגם להפנים את הערכים שהמורים והמחנכים מנסים ואני מקווה גם מצליחים להטמיע בקרב התלמידים.

מהי ההגדרה שלך לחינוך?
אני אולי חוזרת על דברי אבל חינוך זה קודם כל להיות בן אדם. אני חושבת שזה ממצה את הכל. אדם שמודע לערכים המחייבים אותו בחברה מודרנית ומתקדמת, משום שאנו נוטים לשכוח ולחשוב שמה שחשוב זה אני עצמי, מה השגתי בשבילי, האינטרס האישי. להיות בן אדם זה לזכור שאתה חלק מקולקטיב. יש כאן המון ערכים שאת חלקם הזכרתי קודם אבל כולם מתקבצים ל"ואהבת לרעך כמוך" לערבות הדדית. חינוך הוא המון עניין של אהבת אדם והקניית ערכים מעבר ללימוד החומרים הנלמדים.

מה היית מכניסה לתוכנית הלימודים?
פילוסופיה ולוגיקה הם שני מקצועות מאוד דרושים שלצערי אינם נלמדים. כשלמדתי אותם כסטודנטית לתואר ראשון זה נתן לי המון כלים לחקירה אישית ומחשבה עצמית, להתעמקות ולהתמודות עם שאלות של מהות וכלים לוגיים להתמודד עם שאלות מורכבות ומסובכות. לצערי מפאת מחסור של שעות וקדר של מורים הנושאים אינם נלמדים ואני רואה בהם ממש כלים לחיים.

רובי ריבלין יכול להיות אחלה מורה
איזה מקצוע היית מלמדת אילו היית מורה?
הייתי נשארת מורה לערבית משום שבמדינה הזו חיים שני לאומים בה ביחד וכן אויבים מבחוץ שזו שפתם, בין היתר. אני סבורה שראוי שנדע לא רק את השפה אלא גם את התרבות של השכנים שלנו כמו גם של האויבים שלנו. דבר זה שיכול לסייע לנו לבנות תשתית עתידית של חיים ושלום זה לצד זה, דבר שמאוד קשה לבנות כאשר לא מכירים ולא מוקירים את שפתו ותרבותו של הזולת. מצד שני הייתי רוצה להיות מורה לספרות, מקצוע שמעניק לך עולם שלם בו אתה יכול להפליג בדמיונך לכל מקום, מרחיב את הדעת ומקנה לך שפה עשירה ומכובדת.

מי מחברך הפוליטיקאים היה יכול להיות מורה טוב לפי דעתך ולמה?
אני חושבת שמורה טוב היום צריך להיות שילוב של כמה דברים: הופעה שמזמנת כבוד כלפיו, דבר שיוביל לסמכותיות שהתלמידים ירחשו לו. שפה רהוטה ועושר לשוני ומחשבתי, יכולת ליצור שיח מאתגר שיביא אותי
 לידי מחשבה ובחינה מחדש של הטענות שלי. לדעת לדבר בשפה ובגובה העיניים של התלמידים ולא להיות משעממים ומונוטוניים. שהם ידעו שאתה אוהב אותם ולא להנחית עליהם את החומר כי זה מה שצריך ללמוד, בקיצור כל כך הרבה תכונות אדם צריך כדי להיות מורה טוב.

יוסי שריד לפי דעתי יכול להיות מורה טוב, הוא אדם מדהים ואני מסירה בפניו את הכובע על התכונות בהן הוא מחזיק אף על פי שפגע בי בעבר. יש בו ציניות שהיא בהחלט מקוממת לעיתים, אך עדיפה על שעמום כיוון שמעוררת מחשבה עצמאית שמאתגרת את התלמיד. אמנון רובינשטיין גם לפי דעתי יכול להיות מורה נהדר. גם רובי ריבלין יכול להיות אחלה מורה, אין מצב שמישהו יירדם אצלו בשיעור.

ב.      משה כחלון
חבר כנסת מטעם "הליכוד" קדנציה שלישית.
חבר קואליציה ומשמש כשר התקשורת.
פעילותו של משה כחלון היא בתחום התקשורת. כשנכנס לתפקידו ראה עד כמה המשרד נוגע בתשתיות הטכנולוגיות החשובות: טלפון סלולרי, טלוויזיה ואינטרנט.
משה שימש בכנסת ה-16 כיו"ר ועדת הכלכלה ובכנסת ה-17 כסגן יו"ר הכנסת.

משה טוען שכל אזרחי ישראל זכאים לקבל תשתיות במחשב וזה לא חשוב היכן אתה גר. מטרתו לשבח את התשתיות והטכנולוגיות ולתת גישה לכל ילד ואזרח להשתלב בעולם המתפתח בנושא זה.
מתוך הכתבה: יקיר הגמלאים: משה כחלון קיבל אות הוקרה – מצאתי שמשה התחיל את דרכו כשר רווחה ופעל רבות לשיפור איכות החיים של אזרחים ותיקים. משה הוביל מספר מהלכים משמעותיים בכל הקשור להתנהלות המשרד מול ציבור הקשישים כגון: שינוי במבחני התלות, הענקת חימום, הגדלת קצבאות זקנה ועוד. המוטו של משה ממשיך עד היום. ההתחייבות להמשיך ולהיות כשליח בממשלה ובכנסת ולאפשר לכולנו להזדקן בכבוד ובכבוד הראוי. גם בתפקידו הנוכחי כשר התקשורת ניתן לראות שהוא ממשיך באותה התלהבות ובנחישות ולהגיע לכל אחד.
יקיר הגמלאים: משה כחלון קיבל אות הוקרה
הסתדרות הגמלאים העניקה לשר הרווחה אות "יקיר גמלאי ישראל לשנת 2011", בשל פועלו בנחישות לשיפור איכות החיים של האזרחים הוותיקים
יובל גורן | 30/12/2011 8:57
תגיות: שר הרווחה,משה כחלון משה כחלון מוכר בציבור בעיקר כמי שפועל רבות לטובת הצרכנים והלקוחות של חברות הסלולר, הכבלים והאינטרנט במסגרת תפקידו המקביל כשר התקשורת, אולם אתמול (ה') הוא זכה להוקרה דווקא על פועלו כשר הרווחה והשירותים החברתיים – אות 'יקיר גמלאי ישראל לשנת 2011'.

השר כחלון - "הביע הזדהות עם ציבור הגמלאים". צילום: רבקה פינדר
בהסתדרות הגמלאים המעניקה מידי שנה את התואר לאדם בעקבות פועלו ותרומתו לציבור הקשישים בישראל, בחרו להעניק את האות לשנת 2011 לשר כחלון בשל "ההזדהות שהביע עם ציבור הגמלאים ופועלו בנחישות לשיפור איכות חייהם של האזרחים הוותיקים".

מאז נכנס כחלון לתפקידו כשר הרווחה בחודש ינואר אשתקד, הוא הוביל מספר מהלכים משמעותיים בכל הקשור להתנהלות המשרד מול ציבור הקשישים, בהם שינוי מקיף במבחני התלות לקשישים הנזקקים לטיפול סיעודי אשר נתפסו בעיני רבים כבדיקות משפילות ומעליבות.

בנוסף פעל להכפלת מענקי החימום הניתנים לקשישים המתגוררים באזורים בהם יש טמפרטורות נמוכות ולהגדלת הזכאות לקצבת זקנה למשך שלוש שנים רטרואקטיבית לעומת שנה אחת עד כה.

השר כחלון, שנראה
נרגש במעמד קבלת האות, אמר לאחר טקס ההוקרה: "אני מתחייב להמשיך ולהיות הלוביסט של ציבור הקשישים בישראל ולשמש כשליחה בממשלה ובכנסת כדי לאפשר להם ולכולנו להזדקן בנחת ובכבוד הראוי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה