יום שישי, 6 בינואר 2012

אתגר רשת מס' 1 - הכנסת נעים להכיר

אתגר רשת מספר 1 – הכנסת – נעים להכיר.
1.      הסרטון לדעתי מציג בצורה יפה את הפעילות הענפה של הכנסת. הכנסת משמשת כצומת דרכים חשובה וניתן למצוא בה נציגות של מגזרים שונים הבונים את החברה הישראלית.
הייתי בוחר להראות את הסרטון לתלמידים מכיוון שהוא מצליח לשקף את הדמוקרטיה בהתהוותה ואת הרגעים היפים/קשים שיש במוסד הזה. רגעים של הכרעות קשות (יציאה למבצעים צבאיים, מלחמה) ורגעים שבהם ישנה התרוממות רוח (השבעה של שופטים, נשיאים ונציגי ציבור). הכנסת כמקום פעיל וסוער, מקום של הזירה הציבורית במלוא מובן המילה.
2.      שלושה דברים חדשים שלמדתי:
א.      הכנסת הראשונה הייתה בבניין צנוע במרכז ירושלים – בית פרומין.
ב.      בניין הכנסת הנוכחי נחנך רק בשנת 1966 בגבעת רם כשמלאו למדינה 18 שנה.
ג.       בבניין נמצא עותק של מגילת העצמאות המקורית.
3.      רגשות שליליים בעקבות הסרטון.
בסרטון נאמר שכסאו של ראש הממשלה הוא הכסא הבודד ביותר ונראית תמונתה של גולדה מאיר כשהיא יושבת לבד מול מליאה ריקה. התחושה שלי היא של עצב שכך מרגיש מנהיג מדינה. מכיוון שמנהיג מחליט ומכריע ברגעי מצוקה ומשבר הוא נאלץ לשלם מחיר של בדידות וניכור מצד חבריו לכנסת. דבר נוסף שלישי שמצאתי הוא העדרן של נשים ממליאת הכנסת. הייצוג שלהן קטן ביותר ונשאלת השאלה מדוע נשים רבות יותר לא לוקחות חלק בזירה של הפעילות הציבורית בחברה הישראלית.
4.      רגשות חיוביים בעקבות הסרטון.
מצאתי דוגמאות רבות לרגשות החיוביים שממלאת הכנסת בחברה הישראלית. הדבר הראשון שייך לזה שהמקום פתוח לכל הדעות והמגזרים בציבוריות הישראלית. מקום שבו יכולים אנשים להשפיע על עיצוב החברה הישראלית בהווה ובעתיד. כמו כן מצא חן בעיני שכל אחד שרוצה לקחת חלק חשוב בעתיד המדינה יכול להצטרף ולהיות חלק ממעצבי דור העתיד. בנוסף אני מוצא את המקום כמקום חשוב וכבמה למנהיגי העולם שבאים להביע את ההזדהות שלהם עם העם היהודי. הדוגמאות מהסרטון עם ביקור נשיאי ארה"ב, נציגי ממשלת גרמניה וביקור אנואר סעדאת מוכיחים עד כמה חשוב לאומות העולם לשמור על ישראל ולהגיע לשלום אמיתי בינינו לאומות העולם.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה